רכשתם טאבון? אוהבים פיצות? לקורס פיצה נאפוליטנית דיגיטלי >> לחצו כאן

טאבון גז ביתי

כל מה שצריך לדעת על טאבוני גז ביתיים

מחפשים טאבון גז ביתי? הגעתם למקום הנכון!
טרנד הטאבונים הביתיים צומח מיום ליום ואין אופציה נוחה לשימוש כמו טאבון שפועל על גז. הטאבונים שנציג כאן מגיעים לטמפרטורה של 450-500 מעלות צלזיוס ומתאימים במיוחד לאפיית פיצות נפוליטניות במהירות של 1-2 דקות. כמובן שהם גם מתאימים למגוון עצום של מאפים ומאכלים נוספים שמתאימים לאפיה או בישול בחום גבוה.

למה טאבון גז ביתי?

לטאבון גז ביתי יתרונות נפלאים. לעומת טאבון שפועל באמצעות עצים או פחמים טאבון גז הרבה יותר נוח לתפעול ולשימוש. בטאבון שפועל על עצים או פחמים תצטרכו להבעיר אותם ולשלוט על החום באמצעות ידית ארובה (לרוב). כאשר משתמשים בטאבון גז בסה"כ צריך לעשות חיבור ראשוני לבלון ולאחר מכן תפעול הלהבה נקבע באמצעות ווסת (פשוט בהחלט!).

יתרון נוסף שיש לטאבון גז לעומת טאבון עצים הוא העשן והריח. טאבון גז יוצר כמות עשן מועטה (לרוב בגלל שאריות קמח שנשרפות) וכך גם ריח השריפה נמוך בהחלט. הוא מאוד נעים לשימוש גם ליד הבית או במרחב עם אנשים רבים.

טאבוני גז מתאימים לאנשים שמחפשים מינימום תפעול ומקסימום נוחות. כמו כן הם מצויינים למי שפחות מתחבר לעשן או ריחות של עצים שרופים.

היסטוריה של הטאבונים

בקצרה – הטאבון מוכר בכמה תרבויות בצורות ובשמות שונים. באופן כללי זה תנור שמגיע לטמפרטורה גבוהה מאוד. בעבר היה מופעל באמצעות עצים, פחמים וכו'. הוא היה בנוי מחומרים כמו בוץ, אבן חרס או בטון וצורתו היא של משטח ישר עם כיפה מעליו ופתחים להכנסת המאכלים ולהוצאת העשן.

בימנו השימוש בטאבונים "קלאסיים" בבית כבר פחות נפוץ (אם כי בהחלט עדיין קיים!) הרבה בגלל כמות ההשקעה או המחיר שצריך לשלם. כיום ניתן למצוא טאבונים קטנים, קומפקטים, קלים לשימוש, מעוצבים בצורה מודרנית והכי חשוב במחירים נגישים.

רוצים לחקור עוד קצת על טאבונים לפני שאתם רוכשים? כנסו לטאבון ביתי – המדריך המלא לרכישה [2022]

טאבון גז ביתי - המומלצים שלנו

אוני קודה 12 | Ooni Koda 12

חברת Ooni היא אחת החברות המובילות ליצור טאבונים ביתיים בעולם. יש לה מגוון רחב של דגמים מצוינים ולכל אחד התכונות והמאפיינים היחודיים לו.

דגם ה-Koda 12 הוא דגם שפועל על גז בלבד. הוא דגם קטן, קומפקטי ונוח לשימוש. משטח האפיה שלו מתאים לפיצות בגודל 12" (30 ס"מ) והוא שוקל 9.5 ק"ג בלבד. ה-Koda 12 הוא הדגם האידיאלי לבעלי מרפסות או חצרות קטנות יחסית, למי שמתכנן לטייל או לצאת לקמפינג עם הטאבון, או למי שרוצה התנסות זולה בתחום הטאבונים הביתיים.

אוני קודה 12 - Ooni Koda 12
Ooni Koda 12 - אוני קודה 12

אוני קודה 16 | Ooni Koda 16

דגם ה-Koda 16 של חברת Ooni הוא אחיו הגודל של ה-Koda 12. לדגם הזה מרחב אפיה גדול יותר והוא מתאים לפיצות בגודל 16" ותוכלו להכניס אליו מחבתות וכלים יצוקים מעט גדולים יותר. הדגם הזה מצוין למשפחות וערבי פיצה עם אורחים.

גם ה-Koda 16 פועל על גז בלבד והתפעול שלו קל בהחלט (מחברים לבלון גז ומוכן להפעלה). 

אוני קארו 16 | Ooni Karu 16

דגם ה-Karu 16 הוא החדש ביותר של חברת Ooni. הוא גם היוקרתי ביותר ובעל המפרט האיכותי ביותר. ל-Karu יש האופציה לפעול על גז אבל גם על עצים ופחמים. הדגם החדש הגיע מצויד בדלת זכוכית מרהיבה להצצה על רמת אפיית הפיצות, מד טמפרטורה דיגיטלי מובנה, משטח אפיה רחב במיוחד ועוד הרבה. כמו כן הוא גם הדגם יחיד שמומלץ על ידי האגודה הבינלאומית לשימור הפיצה הנפוליטנית. 

ה-Karu מתאים למי שרוצה דגם שפועל על גז אבל לא רק. הוא גם מצוין למי שמשטח אפיה וגובה הטאבון חשובים לו ובכללי למי רוצה טאבון איכותי ויוקרתי. 

Ooni Karu 16 - אוני קארו 16
gozney roccbox - גוזני רוקבוקס

גוזני רוקבוקס | Gozney Roccbox

ה-Roccbox של חברת Gozney הוא אחד מטאבוני הגז הביתיים הטובים שיש בשוק. חברת Gozney היא המתחרה המובילה של חברת Ooni ונותנת לה תחרות מרשימה עם טאבונים מעוצבים באלגנטיות ובעלי מפרט תכני מרשים.

טאבון ה-Roccbox מלא בסטייל, מגיע בשני צבעים לא שגרתיים – ירוק ואפור. הוא שוקל כ-20 ק"ג ומתאים לאפיית פיצות בגודל 12" (30 ס"מ בערך) והוא ניתן להפעלה על ידי גז או עצים לבחירתכם. ה-Roccbox יגיע לטמפרטורה של עד 450 מעלות צלזיוס.

אחד מהטאבונים הביתיים המעולים שיש בשוק. מצוין למי שנראות הטאבון חשובה לו ולמי שמחפש טאבון יחסית קטן המשלב שימוש בגז ועצים במחיר נוח.

גוזני דום | Gozney Dome

הדגם היוקרתי של חברת Gozney עושה את דרכו לישראל בימים אלו ממש. ה-Dome הוא טאבון ביתי בליגה אחרת (והמחיר בהתאם) הטאבון. ל-Dome המון מאפיינים ופיצ'רים חדשים – יש לו מערכת אוורור חדשנית לשימוש כשעובדים עם עץ, אבן שמוט בעובי 30 מ"מ, מד טמפרטורה דיגיטלי ועוד המון הפתעות. ניתן לראות שגם העיצוב שלו שונה ויחודי לעומת מה שאנחנו מכירים היום.

ה-Dome הוא דגם מעולה למי שיש מספיק מקום במרפסת או בחצר, יודע שהוא רוצה להשקיע בטאבון ביתי מצוין. כמובן שהוא פועל על גז אל יכול לפעול גם באמצעות עצים.

ברטלו | Bertello

טאבון Bertello אומנם קצת פחות מוכר פה בארץ אבל נותן תמורה מצוינת למחיר שלו. הוא טאבון גז ביתי שיכול לשלב גם שימוש בעצים. הוא מתאים לפיצות בגודל 12". טאבון מצוין למי שרוצה מגוון אופציות בעירה במחיר מעולה. 

Ooni Koda 12 Ooni Koda 16 Ooni Karu 16 Gozney Dome Gozney Roccbox Bertello
סוג בעירה גז גז גז, פחמים ועצים גז ועצים גז ועצים (מבער עצים נמכר בנפרד) גז,שבבים ועצים
גודל אבן שמוט 33×33 ס"מ 40×40 ס"מ 42×62 ס"מ 47×55 ס"מ 34×31.5 ס"מ 34×31 ס"מ
עובי אבן שמוט  10 מ"מ  15 מ"מ 15 מ"מ 30 מ"מ
משקל 9.5 ק"ג 18 ק"ג 28.4 ק"ג 58 ק"ג 20 ק"ג 15.6 ק"ג
טמפרטורה מקסימלית 450 מעלות צלזיוס 450 מעלות צלזיוס  500 מעלות צלזיוס 500 מעלות צלזיוס  450 מעלות צלזיוס  400-450 מעלות צלזיוס

שאלות ותשובות טאבון גז ביתי

בטאבון גז ביתי תוכלו להכין כל מה שניתן להכין בטאבון מקצועי או כזה שפועל על עצים. 
זה כולל פיצות, פוקצ'ות,פיתות, מאפים, ירקות, בשרים, עופות ועוד המון.

לעומת טאבון שפועל על עצים טאבון גז לא מפיץ עשן וריח כשלעצמו. אבל אם בטעות תשרפו פיצה או לחילופין תכניסו מאכל שפולט ריח או נשרף קצת ממגע האש כמובן שאי אפשר לברוח מזה. 

בארץ והעולם מגוון רחב של טאבוני גז ביתיים ומנעד המחירים גדול בהחלט. תוכלו למצוא מוצרים פשוטים וקטנים יחסית במחירים של 500-1000 ש"ח ולעומת זאת טאבוני הגז הביתיים היוקרתיים יכולים להגיע ל5000 ש"ח וצפונה. המחיר למוצר ממוצע ואיכותי עומד על 1200-3000 ש"ח.

באופן כללי יש המון אבזור משלים שניתן לקנות לטאבון הגז הביתי. החל מאקדח טמפרטורה, כף סיבוב לפיצות, כפפות עמידות לחום ועוד הרבה.
הכל מפורט כאן >> רשימת האביזרים המלאה [2022]

באופן כללי יש כמה פרמטרים שצריך לקחת בחשבון לפני שרוכשים טאבון. נסו להבין כמה מקום יש לכם במרפסת או בחצר וכמה אנשים אתם מתכננים להאכיל – כך תוכלו להחליט האם לקנות טאבון גדול או קטן. 
אם אתם בכתבה הזו כנראה שאתם רוצים טאבון גז אבל נסו לחשוב האם בעתיד תרצו להפעיל אותו גם על עצים (ובכך תחליטו האם לקנות טאבון שפועל על גז בלבד או אחד משולב). 

רוצים ללמוד עוד על טאבונים ביתיים? לחצו כאן 

בקרוב: סדנת פיצה נאפוליטנית דיגיטלית

קניתם טאבון ביתי? אוהבים פיצות? הסדנה הזו הזה הוא בשבילכם! 
בואו ללמוד איך מכינים פיצה נאפוליטנית מושלמת :)

רוצים לדעת מה נלמד בסדנה? 

סדנאות בטאבון הביתי