רכשתם טאבון? אוהבים פיצות? לקורס פיצה נאפוליטנית דיגיטלי >> לחצו כאן

טאבונים ביתיים

אוני או גוזני? קודה או רוקבוקס? [השוואה 2023]

Ooni Vs Gozney
אם היה לנו שקל על כל פעם ששאלו אותנו איזה חברה עדיפה? Ooni או Gonzney? מי טובה יותר? מי איכותית יותר? שתי החברות הוותיקות, המצליחות והאהובות בישראל בתחרות ראש בראש.

קפצו לחלק הרלוונטי :)

אם אתם בתהליך מחקר שוק לקראת רכישת טאבון ביתי כנראה שאלתם את עצמכם – טאבון של איזו חברה לרכוש? ישנם המון מתחרים אבל השמות הגדולים בשוק הם חברת גוזני (Gozney) וחברת אוני (Ooni). שתיהן מעולות אין ספק אבל בסופו של יום צריך לבחור טאבון אחד. אנחנו ננסה לעשות לכם סדר בדגמים השונים, ההבדלים המהותיים וכמובן במחירים.

השוואה ישירה תהיה קצת מורכבת מכיוון שלחברת אוני יש הרבה יותר דגמים ולכל אחד מאפיינים ייחודיים לו בעוד לגוזני יש רק שני דגמים. אנחנו ננסה להשוות על פי מנעד המחירים.

רוקבוקס מול קודה 12/16 | טאבון ביתי ראשון במחיר נוח

ההשוואה המתבקשת. אלו הם הדגמים הנגישים לקהל הרחב במחיר נוח יחסית: רוקבוקס – 2,490₪, אוני קודה 12 – 1,590₪, אוני קודה 16 – 2,290₪.

נתחיל ברוקבוקס – הדגם הבסיסי של חברת גוזני. טאבון יפהפה שמעוצב בסטייל ומגיע בשני צבעים – ירוק ואפור. חלקו העליון עשוי סיליקון מבודד לחום ובחלקו התחתון שלושה רגליים מתקפלות. בצידו של הטאבון תמצאו מד טמפרטורה ובתחתית מחברים את מבער הגז. הרוקבוקס הוא טאבון ורסטילי – הוא יכול לפעול באמצעות עצים או גז (בחיבור מבער גז). הוא נוח לשימוש ומגיע עם מרדה פיצות בקופסא ככה שניתן להתחיל לעבוד מיידית. הרוקבוקס מגיע ל-450 מעלות צלזיוס (על פי חברת גוזני) ויאפה לכם פיצות בגודל ב-90 שניות בלבד. משטח האפיה של הרוקבוקס מתאים לפיצות בגודל 12" (30 ס"מ).

ומנגד יש לנו את דגמי הקודה 16/12 – דגמים "אחים" של חברת אוני עם מפרט כמעט זהה למעט גודל משטח האפיה. בין הטאבונים הביתיים האהובים והנמכרים בישראל. הקודה מגיע בצבע אחד בלבד (שחור). חלקו העליון עשוי פלדת קרבון מבודדת חום יחסית ובחלק התחתון ישנם שלושה רגליים נפתחות. דגמי הקודה פועלים על גז בלבד. מאוד נוחים לשימוש, רק לחבר לבלון ואפשר להתחיל לעבוד. גם הם מגיעים לחום של 450 מעלות צלזיוס (על פי חברת אוני) ויאפו לכם פיצות מהממות ב-90 שניות בלבד (מנסיון). ההבדלים בין הדגמים הם גודל משטח האפייה – 30 ס"מ לקודה 12 לעומת 40 ס"מ לקודה 16 וצורת המבערים הפנימיים – צורת L בקודה 16 לפיזור חום טוב יותר.

אז איזה טאבון מתאים למי? אז ננסה לעשות לכם סדר. אם אתם רוצים לצאת הכי בזול שאפשר ולרכוש טאבון ראשון מצוין אנחנו ממליצים על הקודה 12, הוא זול, יעיל ומצוין למי שלא רוצה הוצאה גדולה. אם אתם רוצים לאפות באמצעות עצים או שאתם רוצים לשמור לכם את האופציה לאפות באמצעות עצים בעתיד אז הרוקבוקס הוא טאבון משולב מעולה למתחילים. במידה ואתם יודעים שחשוב לכם להוציא פיצות גדולות (נגיד משפחות או אירועים) או להכניס מחבתות יצוקות גדולות לטאבון אז הקודה 16 הוא הבחירה בשבילכם, תמורה מעולה ביחס למחיר (יותר גדול מהרוקבוקס ועם זאת יותר זול).

אם חשוב לכם טאבון גדול ואיכותי שיכול לפעול גם על גז וגם על עצים אתם כנראה צריכים להמשיך איתנו לחלק הבא בכתבה 🙂

אוני קארו 16 מול גוזני דום | ליגה אחרת

הגיע הזמן לשלוף את התותחים הכבדים: האוני קארו 16 מול הגוזני דום החדש! שני הדגמים החדשים, המפוארים והיוקרתיים של החברות. גם פה ההשוואה קצת מסתבכת מכיוון שהאוני קארו יעלה לכם בערך 4,500₪ לעומת הגוזני דום שמתחיל ב-8,900₪.

אוני קארו 16 – הוא דגם יחסית חדש של חברת אוני ואפשר להגיד שהוא די מושלם. הוא מעוצב די דומה לדגמי הקודה (כיפת פלדת קרבון, שלוש רגליים נפתחות) אבל יש לו המון מאפיינים ייחודיים רק לו. אז קודם כל הוא יכול לפעול גם על עצים גם על פחמים וגם על גז, יש לו משטח אפייה גדול (42X42 ס"מ) ופתח גבוהה כך שגם ניתן לאפות פיצות גדולות וגם ניתן להכניס כלים יצוקים גדולים וגבוהים לבישול מאכלים שונים. יש לו מד טמפרטורה דיגיטלי מובנה ודלת זכוכית בטכנולוגיה חדשנית לשמירה יעילה של החום. בקיצור כל מה שחובב פיצות או טאבונים צריך. רואים שבחברת אוני השקיעו מחשבה על מה חסר בטאבונים הקודמים שלהם ויישמו את זה על הקארו 16.

וממול בזירה הגוזני דום – המפלצת החדשה של חברת גוזני, טאבון ביתי עצום עם המון פיצ'רים חדשים ומגניבים. לקח כמעט 3 שנים לתכנן ולעצב אותו! הדום עגול כמעט לגמרי וחלקו החיצוני עשוי ברזל מצופה קרמיקה וכיום זמין בצבע אחד בלבד – לבן שמנת. בנוסף לטאבון ניתן לקנות לו עגלה (לא ברור איך אפשר להשתמש בו בלעדיה) עם מדפי כנף נפתחים, מדפי אחסון נוחים, וו לתליית כלים וגלגלים ננעלים. לטאבון החדש של חברת גוזני יש משטח אפייה גדול בהחלט של בערך 55X45 סנטימטר וניתן לאפות בו פיצות ענקיות או לחילופין אפילו 2 פיצות קטנות. גובה פתח הטאבון הוא 13 ס"מ ככה שאין בעיה להשתמש בסירים יצוקים גבוהים יחסית. אבן השמוט שלו בעובי 30 מ"מ וזה בהחלט עוזר לאגירת החום. כמו כן כמובן שהוא יכול לפעול על גז, על עצים, על פחמים או על שילוב שלהם. בתחתית הטאבון תמצאו מד טמפרטורה חדשני והוא גם מגיע עם זוג חיישנים למדידת טמפרטורה של מאכלים (מידת עשייה של סטייקים לדוגמא). בקיצור השקיעו המון על הטאבונים הזה ואתם יכולים לקרוא הכל כאן >> סקירה מלאה על הגוזני דום

ואיזה אחד מהם מתאים למי? אז אלו שני הטאבונים היותר "שווים" של החברות. שניהם מצוינים! הקארו מתאים למי שרוצה את הטאבון המשולב הכי טוב ויוקרתי שניתן להשיג במחיר "נגיש", הוא נותן תמורה מצוינת למחיר. הגוזני דום מתאים יותר למי שכבר יודע שהוא אוהב את תחום אפיית הפיצות והטאבונים ופשוט רוצה להשתדרג לטאבון מצוין, או לחילופין מי שפשוט יכול להרשות לעצמו את הטאבון המדהים הזה.

כתבות נוספות :

טאבון נייד

טאבון נייד מומלץ | איך בוחרים טאבון נייד? [2023]

חולמים על בישול ואפיה בשטח עם טאבון נייד? אנחנו פה בשביל לעשות לכם סדר! כפי שאתם בטח רואים יוצאים עוד ועוד דגמים של טאבונים קטנים וניידים אשר מתאימים לטיולי שטח, קמפינג, אירועי חוץ ועוד. כולם קומפקטים ויכולים להיכנס לתא המטען של הרכב. אבל איזה אחד בשבילכם? בואו נתחיל 🙂

קרא עוד »
גוזני דום | Gozney Dome

גוזני דום | Gozney Dome [סקירה מלאה 2023]

הדום הוא הטאבון הביתי החדש של חברת Gozney והוא לא משהו שראינו עד עכשיו בתחום הטאבונים הביתיים. עם עיצוב ייחודי, משטח אפייה ענק, פיצ'רים חדשים ומחיר שתואם את כל הכיף הזה – האם הוא יצליח לכבוש את ליבם של הישראלים?

קרא עוד »
טאבון ביתי מחיר

טאבון ביתי מחיר | כמה יעלה לכם התענוג הלוהט? [2023]

טאבון ביתי כבר מזמן הפך לכלי חובה במטבח של כל חובב אפיה ובישול! הפיצות החמות, המאפים הטריים, חום הלהבה והטעם המעושן הופכים את הכלי הזה לאהוב במיוחד בישראל. מה המחיר של הטאבון הביתי? כמה עולה האבזור המשלים? כל זה בהמשך הכתבה!

קרא עוד »

בקרוב: סדנת פיצה נאפוליטנית דיגיטלית

קניתם טאבון ביתי? אוהבים פיצות? הסדנה הזו הזה הוא בשבילכם! 
בואו ללמוד איך מכינים פיצה נאפוליטנית מושלמת :)

רוצים לדעת מה נלמד בסדנה? 

סדנאות בטאבון הביתי